ExxonMobil

Interaktive spillkonsepter på ONS

Mediafarm har levert interaktive spill og læringsløsninger til mange av ExxonMobil sine stands på ONS messen.

  • Konseptualisering
  • Grafisk design
  • Manusutvikling
  • Multimediautvikling
  • Spillutvikling
  • Teknisk løsning

Utfordring / mål

ExxonMobil ønsket at deres stand skulle være oljemessens mest besøkte og populære blant publikum. Samtidig var det svært viktig at besøkende fikk med seg viktige læringsmomenter.

Utfordringen var å utvikle spillkonsepter som var tilpasset tema for messene, samtidig fokusere på både budskap og læringsverdi og på den måten underholde og skape engasjement. Mediafarm har utviklet løsninger for ExxonMobil for ONS messen i både 2004, 2006, 2008 og 2010.

Løsning og resultat

I 2006 ble standen til ExxonMobil kåret til den beste med de interaktive spillene som Mediafarm hadde utviklet. I 2008 utviklet vi spillet «Jorden rundt på 80 kW» der det gjaldt å få energipinnen jorda rundt før den tilmålte energien tok slutt. Man besøker flere land, og må svare riktig på spørsmål for å komme videre. Det gjelder å svare raskt, ellers bruker man for mye energi og kommer ikke i mål! På ONS’ siste dag, selv etter at messen var stengt, var det fremdeles kø for å spille.

I 2010 ble spillet «Capture the Energy» utviklet, dette ble også en kjempehit. I alle løsningene har Mediafarm forsøkt å spille på messens overordnede tema, og at spillene skapte læring gjennom opplevelse og engasjement.

Samarbeid over mange år har vist at Mediafarms team løser og utfører våre oppdrag på en utmerket måte. – Kristin F. Kragseth, Exxon Mobil

ONS er en av verdens ledende møteplasser innen energisektoren; olje og gass. Messen arrangeres annethvert år i Stavanger og har hatt en rekordaktig vekst.