Utdanningsdirektoratet

NorgesQuiz

Mediafarm vant konkurransen om utvikling av et spill om samfunnskunnskap for innvandrere.

  • Konseptualisering
  • Grafisk design
  • Manusutvikling
  • Spillutvikling
  • Multimediautvikling
  • Teknisk løsning

Utfordring / mål

Utdanningsdirektoratet ønsket et kunnskapsspill om Norge der målgruppen var voksne innvandrere. Temaene for oppgavene skulle dekke emnene fra læreplanen i 50 timer samfunnskunnskap for voksne innvandrere.

Løsning og resultat

NorgesQuiz er utformet som et interaktivt brettspill hvor deltakerne triller terning og flytter brikker rundt om på et norgeskart. Kartet hjelper deltakerne til å bli kjent med samfunnsforhold, natur og forskjellige landsdeler. Spillet har 8 språkversjoner. Alle tekster er i tillegg lest inn med profesjonelle kommentarstemmer.

Dialog og samarbeid fungerte knirkefritt. Vi fant et veldig lett å snakke med og samarbeide med Mediafarm. De evnet både å lytte og være kreative, og servicen fra deres side var upåklagelig. – Margrethe M. Svendsrud – prosjektansvarlig